06.03.2024 08:45
Про Реєстр територіальної громади, або як спростити собі життя
Коли ми говоримо про ЦНАП і про те що він пропонує відвідувачам, відразу в нашій уяві постає картинка про компетентний і привітний персонал, якість і вичерпність консультацій, вчасне надання послуг, сервіс високої якості, просторі та світлі приміщення, відчутність черг і реєстри «бази даних у яких все є!!!».
«Щоб Ваша уявна картинка стала реальною, розповімо про унікальну можливість, якою Ви можете скористатись у ЦНАП!
Отож, що таке Реєстр територіальної громади???
1. Визначення поняття
Реєстр територіальної громади (далі РТГ) — це база даних, призначена для зберігання, обробки та використання інформації відповідно до вимог законодавства України для обліку осіб, які проживають на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці. Якщо простіше, це інформація про осіб, місце проживання яких зареєстроване на певній території. Основним завданням сьогодні є наповнення РТГ актуальною інформацією.
2. Походження ідеї
У 2003 році Верховною Радою був прийнятий Закон України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні», який ввів правило добровільної реєстрації громадян за місцем проживання або перебування. Функції реєстрації місця проживання на той час виконувала Державна міграційна служба України. У березні 2016 року Кабінет Міністрів затвердив Постанову № 207 «Про затвердження Правил реєстрації місця проживання», згідно якої функції реєстрації отримали виконавчі органи місцевої влади. На даний момент, відповідно до Законів та нормативно-правових актів, реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання осіб здійснюється Органом реєстрації (це виконавчий орган сільської, селищної або міської ради відповідної адміністративно-територіальної одиниці, який в тому числі створює, веде та адмініструє РТГ). Відповідно, для здійснення обліку міграції населення та встановлення точної кількості осіб, що проживають на певній території, виявлення основних шляхів їх переміщення було запроваджено автоматизовану систему — РТГ, основна ідея якої спрямована на створення єдиного інформаційного простору та передумов для переходу на електронний документообіг. Більшість територіальних громад України активно впроваджує та використовує відповідні Реєстри для ефективного надання адміністративних послуг.
3. Переваги внесення даних
Основне призначення Реєстру територіальної громади — облік населення, яке проживає на даній території. Це надасть можливість перевірити факт реєстрації чи зняття з реєстрації місця проживання особи за адресою в межах обслуговування Реєстру, адже часто для отримання тієї чи іншої послуги потрібно отримати паперовий документ про підтвердження місця реєстрації. Наприклад, для таких послуг:
– видача паспорта громадянина України у формі ID-картки вперше та в зв’язку з втратою;
– виплата пенсій, соціальних допомог, голосування на виборах;
– реєстрація в якості фізичної особи підприємця;
– здійснення ряду правочинів з нерухомим майном, тощо.
Якщо дані про особу будуть внесені в РТГ, при зверненні до вказаних державних органів та організацій не потрібно буде подавати довідку про реєстрацію місця проживання особи, так як обмін цією інформацією відбуватиметься без залучення громадян. Тобто РТГ — це доступність та зручність надання адміністративних послуг, оптимізація та підвищення ефективності роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. За умови ефективного налагодження обміном інформації в РТГ вдасться скоротити час подачі документів, зменшити їх кількість та кількість процедурних дій, підвищити якість надання адміністративних послуг.
4. Документи
Для оновлення, внесення чи уточнення інформації в Реєстрі територіальної громади мешканцю достатньо звернутись у ЦНАП та надати адміністратору дані для заповнення інформації на підставі таких документів:
- паспорта громадянина України;
- документа про присвоєння ідентифікаційного номера;
- свідоцтва про народження (дітям до 14-ти років);
- свідоцтва про шлюб (за наявності);
- правовстановлюючих документів на житло;
- будинкової книги (за наявності);
- документа, що посвідчує особу представника;
- документа, що підтверджує повноваження особи діяти як представник.
На основі поданих документів, до Реєстру буде внесена наступна інформація:
– прізвище, ім’я (усі власні імена), по батькові;
– дата та місце народження;
– відомості про громадянство;
– місце проживання/перебування;
– дата реєстрації місця проживання;
– інформація про попереднє місце проживання;
– дата зняття з реєстрації місця проживання;
– унікальний номер запису в Реєстрі (якщо така інформація внесена до паспорта громадянина України);
– прізвище, ім’я та по батькові представника (якщо він діє від імені особи) та відомості про документ, що посвідчує повноваження представника, тощо.
Кожна особа має право на доступ до своїх персональних даних, внесених до РТГ. Інформація надається безоплатно у паперовій формі на підставі особистого запиту заявника.
5. Плутанина і відмови
Реєстри територіальних громад — це бази даних, які наповнюються щоденно та безперервно. Змінюючи реєстрацію місця проживання, реєструючи місце проживання новонароджених дітей, реєструючи місце проживання особи, Орган реєстрації вносить зміни та оновлює дані в Реєстрі. Проте, залишається відсоток мешканців громади, дані яких змінились: наприклад, змінилось прізвище у зв’язку з одруженням, але інформація в реєстрі залишилась попередньою.
Перевірити інформацію щодо себе можна шляхом особистого візиту до ЦНАП, або уточнити деталі за телефоном +3805347 (9-24-50).
Тому, лише завдяки спільним діям мешканців громади та міської влади вдасться повністю наповнити Реєстр. У Центрі надання адміністративних послуг кожен зможе отримати консультацію про перелік потрібних документів для внесення/отримання відомостей з Реєстру територіальної громади.
Поділитись
Дізнайтеся також
24/09/2024
ОПАЛЮВАЛЬНИЙ СЕЗОН 2024-2025: У ПЕНСІЙНОМУ ФОНДІ ГОТУЮТЬСЯ ДО АВТОМАТИЗОВАНОГО ПЕРЕРАХУНКУ СУБСИДІЙ
06/08/2024
Щодо мультимедійної платформи ,,UNITED 24”
Усі новини